آموزش حرفه‌ای Cpanel


آموزش حرفه‌ای Cpanel

توضیحات تکمیلی

در آموزش کار با cPanel، ما به بررسی امکانات و سوالات احتمالی در مورد CPanel خواهیم پرداخت. ابتدا توضیحاتی در مورد پیش نیازهای این مبحث ارائه می شود و سپس به توضیح کامل مبحث می پردازیم.

سایت، نام دامنه، میزبانی وب

عناوین بالا را می توان سه مفهوم کلیدی نام برد که هر شخصی که مایل به راه اندازی وب سایت هست، بد نیست که با آن ها آشنایی داشته باشد.

  1. سایت یا وب سایت را می توان مجموعه از اطلاعات و صفحات دانست، که مفهومی را به کاربر منتقل می کند و خدماتی را به کاربر ارائه می دهد، به طور مثال فرادرس یک سایت است.
  2. دامنه آدرسی است، که به وب سایت اشاره می کند، به طور دقیق تر می توان گفت دامنه یک آدرس منحصر به فرد در محیط وب است که به وب سایت خاصی اشاره می کند. به طور مثال دامنه www.ir2file.ir به وب سایت فرادرس اشاره می کند. دامنه شامل یک پیشوند www است و یک نام و یک پسوند. اگر به آدرس www.ir2file.ir توجه کنید، ir2file نام دامنه است و ir پسوند دامنه است. در دامنه هرکدام از قسمت ها با استفاده از "." جدا می‌شوند.
  3. میزبان وب یا هاست (Host) فضایی است، که به کاربر این امکان را می دهد، تا اطلاعات وب سایت خود را در آن ذخیره کند. به طور دقیق تر، می توان گفت که کاربر اطلاعات وب‌ سایت خود را بر روی هاست ذخیره کرده و با استفاده از دامنه به وب سایت خود اشاره می کند.

مدیریت هاست به چه صورت امکان پذیر است و چه ابزارهایی موجود است؟

درکل هاست‌ ها با استفاده از ۲ سیستم عامل ویندوز و لینوکس ارائه می شود، که برای هرکدام از این سیستم عامل‌ ها ابزارهایی برای مدیریت هاست ارائه شده است، که از پرطرفدارترین آن‌ ها می توان به سی پنل (CPanel) و دایرکت ادمین (Direct Admin) اشاره کرد. دلیل استفاده از این ابزارها هم این است، که کاربر بتواند به سادگی و با استفاده از امکانات فراهم شده، هاست خود را مدیریت کرده و وب سایت خود را راه‌ اندازی کنند.

چرا Cpanel؟

CPanel شامل سه بخش کاربر (Client) و نماینده (ReSeller) و مدیریت کل (Root) است. این کنترل پنل قدرتمند بر بستر سیستم عامل لینوکس راه اندازی می شود. هر کدام از این بخش ها شامل امکانات مختلفی هستند.

تفاوت بین CPanel و Direct Admin در این است CPanel دارای سرعت بیشتر، امکانات بیشتر، رابط گرافیکی قدرتمندتر، ابزار مدیریت فایل قدرتمند و ... می باشد، که باعث می شود، تا اکثر سرویس‌ های فروش هاست از این کنترل پنل قدرتمند استفاده کنند


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 194

برچسب های مهم

تمامی حقوق این سایت متعلق به علی نظری می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما